Kedi ya da Köpeğime Nasıl Kimlik Çıkaracağım? 2021 Güncel

Son Güncelleme Tarihi: 02.05.2021

İlk Yayınlanma Tarihi: 17.02.2020

Kedi ya da köpek sahiplendiğinizde ilk yapacağınız iş Veteriner Hekime gidip sağlık muayenesini yaptırmak ve ona bir kimlik çıkartmaktır. Hekiminiz, dostunuzun yaşına ve sağlık durumuna göre size rutin bakım planlaması yapacaktır.

Aşı Karnesi

Bu plan dahilinde yapılan aşılar ve mikroçip uygulaması ile  birlikte aşıların uygulama tarih ve etiketlerinin işlendiği bir karne alacaksınız. Bu karne,  dostunuz ile ilgili yapılan rutin işlemlerin düzenli olarak işlendiği, gerektiğinde yurt içi ve yurt dışı yolculuklarınızda yanınızda bulundurmanız gereken resmi evraklardan biridir.

Köpeğinizin veya Kedinizin aşılarını yaptırdığınız veteriner klinik kedinizin veya köpeğinizin kimliğini yani aşı karnesini sizin için hazırlar. Bu belge için yapılan aşılara ek olarak bir ücret talep edilmez. Yani Kedi ve Köpeğinize kimlik çıkartmak için ekstra bir ücret ödemenize gerek yoktur. Sadece yapılan aşıların ücretini ödemeniz yeterlidir.

Kuduz aşısının yapılmasını takiben aşı karneniz ile birlikte kedi ya da köpeğinizin kaydını bağlı bulunduğunuz belediyeye yaptırmak yasal zorunluluğunuzdur.

Başka bir önemli konu olan Mikroçip ile ilgili bilgi almak için Mikroçip Nedir? Neden Gereklidir? yazımıza göz atmayı unutmayın!

Veteriner Hekim Erhan Gökdağ'ın Kimliklendirme ve Mikroçip videosunu izleyebilirsiniz.

Kimliklendirme ve Mikroçip

Kedi ve köpeklerin kimliklendirilmesi ve kayıt altına alınmasına dair yönetmeliğe https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/02/20180226-9.htm  linkinden ulaşabilirsiniz.